Navigatie overslaan

Op de koffie bij Woonpunt

Vandaag drinken wij een lekker bakkie bij één van onze nieuwste opdrachtgevers, Woonpunt in Maastricht. We spreken met ICT’ers Richard Duijzings en Michel Boreas over de grote verhuisoperatie, waarbij Help-IT 148 werkplekken en 133 laptops grondig gereinigd heeft. En dat zonder het Klant Contact Center te storen tijdens hun drukbezette operationele uren.

Heren, wat een heerlijke kop koffie!
“Ja, wij schenken onze bezoekers goede koffie van versgemalen bonen. Zoveel soorten, van romige cappuccino’s tot macchiato’s… maar de meeste bezoekers vragen tegenwoordig om een sterk zwart kopje zonder suiker, HAHA”

Richard en Michel zijn als ICT’ers nauw betrokken geweest bij de grote verhuizing van maar liefst vier verschillende locaties naar de uiteindelijke enige locatie van Woonpunt aan de Leidenlaan in Maastricht. Een enorme operatie, waarbij met name de interne communicatie een grote rol heeft gespeeld. Woonpunt hecht veel waarde aan verduurzaming (van haar woningen en haar dienstverlening, maar ook van haar interne organisatie) dit heeft zeker invloed gehad op de verhuizing.

Richard Duijzings, Michel Boreas (Woonpunt) en Ron Hermse (Help-IT)

Weggooien of niet?
Richard: “Bij ons komen, naast onze eigen medewerkers, dagelijks veel bezoekers over de vloer. Er worden veel handen geschud en toetsenborden gebruikt. De vogelgriep in het recente verleden en de mazelen nu zorgen voor een groter bewustzijn van een goede hygiëne op de werkplek. Dit geldt natuurlijk helemaal voor flexibele werkplekken. Bovendien is het maatschappelijk onverantwoord en niet-duurzaam om nog goed functionerende hardware, zoals schermen en toetsenborden, zomaar te vervangen. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een duurzame optie, namelijk grondig reinigen!”

“Het is lastig om een goede en eerlijke partner te vinden op ICT gebied. Op advies van een externe ICT medewerker, werd al snel een afspraak gemaakt met Service Delivery Manager Ron Hermse van Help-IT.”

Er was direct een goede klik tussen de heren en zonder enige twijfel werd een actieplan opgesteld. De grootste uitdaging zat ‘m in het operationeel houden van de diensten van Woonpunt, tijdens het cleanen van de werkplekken en de hardware. Dit gold met name voor hun Klant Contact Center. In januari dit jaar zijn in 4 sessies, verdeeld over 2 weken, alle 148 werkplekken grondig gereinigd: kabels zijn gecorrigeerd, plakresten verwijderd, 133 laptops, monitoren, toetsenborden, muizen en telefoons schoongemaakt. Daarnaast werd ook de volledige voorraad gereinigd. Om het Klant Contact Center van Woonpunt operationeel te houden, stonden de twee Help-IT medewerkers vanaf half 7 in de ochtend al paraat.

De proactieve mannen van Help-IT
Michel: “Het reinigingsproject verliep zeer soepel en vlot, geheel volgens schema. Aan één stuk door werd in een aparte ruimte, hardware onder handen genomen met enorme borstels. Zo konden de mensen van Woonpunt zonder al te veel oponthoud hun werk blijven doen. Wat ons met name zeer goed is bevallen, is de proactieve en flexibele werkwijze van beide Help-IT mannen. Ter plekke kwamen ze regelmatig met oplossingen voor andere problemen waar medewerkers van Woonpunt tegenaan liepen. Ik denk dan ook dat Help-IT een meerwaarde kan zijn bij een toekomstige projecten van Woonpunt.”

Wordt vervolgd…
Het gesprek afsluitend vertelt Richard: “Ik werk hier al zo’n 18 jaar, de afwisseling in mijn werk is interessant. Het is geen hardcore IT werk, regelmatig steek ik zelf de handen uit mijn mouwen om vervolgens mijn werk als voorman weer op te pakken. Woonpunt is een leuke werkgever, het is een bedrijf dat ook echt iets voor anderen doet. Wij werken voor het maatschappelijke belang. Dankzij Help-IT is iedereen bij Woonpunt trots op de open en schone werkplekken sinds de verhuizing. De nieuwe regel dat er niet meer gegeten mag worden op de werkplek, wordt in ere gehouden! Dit zorgt voor een nog leukere interactie tussen collega’s!”

Omdat Woonpunt zo tevreden is, laten ze in mei dit jaar een nameting (hoeveelheid aanwezige pathogene bacteriën) doen door Help-IT. Dus ongetwijfeld krijgt dit koffiemoment nog een vervolg…

Over Woonpunt
Woonpunt is de grootste sociale huisvester in Zuid-Limburg (ruim 17.000 woningen), ontstaan door de fusie van twee Maastrichtse corporaties: Beter Wonen en St. Mathias. Later kwamen daar Beter Wonen Geleen en de Heerlense woningcorporaties De Volkswoning en Woningstichting Hoensbroeck bij. Er werken zo’n 200 gedreven mensen die zich samen met de huurders en andere partijen inzetten voor duurzame en leefbare wijken met betaalbare en prettige woningen.